Jump to content

Izmjene ulja i razrada nakon generalke


Recommended Posts

Koja je najbolja procedura nakon generalke?

 

Kako idu izmjene ulja? Mineralno pa nakon 50tak km opet mineralno pa normalno bla bla...? Ili moze i neko normalno ulje pa brza izmjena?

 

I kako razradivat motor? Ne preko XXXX RPM do XXXkm ili na onu "moderniju" razradu sa puno kocenja motorom i brzog dizanja okretaja sve vise...

Link to comment
Share on other sites

Ja sam prvo ulje zamijenio nakon paljenja i jednog laganog kruga po gradu. Sljedeće ulje sam izmijenio negdje na 200km. I treće ulje sam izmijenio na 1000km...

 

Nemoj samo stavljati sintetičko ulje jer ono onemogućuje habanje karika koje je nužno prije nego karike sjednu i urežu si trag na cilindrima... Dakle, najkvalitetnije koje smiješ staviti je polusintetičko i to neko jeftino...

 

Razrađivanje unutar prvih 200km mora biti izuzetno nježno sa mješavinom sa brakein metodom...

 

Znači staviš recimo u treću brzinu i sa 2000rpm stisneš polovinu gasa i digneš ga na recimo 4000rpm, nakon toga pustiš gas i kočiš motorom ponovno do 2000rpm.... Pričekaš 10-ta sekundi i ponoviš postupak...

 

Kako prolaze kilometri tako povećavaš količinu gasa apliciranog i broj okretaja koji dosegneš.. U među vremenu voziš nježno bez puno gasa i bez dizanja puno u okretaje...

 

Vrlo je važno da prvih 1000km ne tjeraš motor preko 6000rpm jer je to veliki stres za motor a ne razrađuje ga nešto puno...

 

Bitno je da to apliciranje gasa ne traje dugo zbog zagrijavanja ležajeva, a bitno je da poslije kočiš motorom da stvoriš vakuum i digneš ulje iz kartera kako bi se cilindri i karike podmazale i ohladile...

 

Stiskanje gasa (hard brake in metoda) je bitna zbog sjedanja karika na cilindar.. Ako ne napraviš propisno hard brake-in, karike kod polugeneralke mogu nikad ne sjesti i uvijek ti motor može dimiti... Tako da je čak i bitnije kod polugeneralke (karike-leteći) napraviti propisno razrađivanje....

 

Meni je recimo atmosferac nakon polugeneralke dimio čitavih 2000km za vrijeme razrađivanja, nakon čega su karike sjele i prestao je dimiti...

 

Prvih 2000km također izbjegavati autoput i konstantnu vožnju na istim okretajima, u istom stupnju prijenosa... Motoru koji se razrađuje poželjnije je voziti selskim cestama gdje imaš puno šaltanja i mijenjanja broja okretaja...

Link to comment
Share on other sites

A koje ulje, koje gradacije? I jel moram svaki put i filter mijenjat :) Recimo sad prije generalke je na motoru bio filter koji je "prosao" manje od 1kkm. Jel mogu njega ostavit za onih prvih 30tak km i mineralno ulje?

 

A inace... Znaci recimo ovako?

 

- cca 0-30 km mineralno (koje?) i onda promjena filtera i ulja?

- cca 30-300 opet isto mineralno? pa promjena ulja i filtera

- cca 300-1000km kojeg ulja?

- cca 1000-?km ulje koje ce se koristit ubuduce?

 

Jesu intervali uopce ok?

 

Ima jos netko "svoju" teoriju?

Link to comment
Share on other sites

Tebi ide 10w40, polusintetičko u motor?

 

Prvi puta možeš ostaviti stari filter, ali poslije obavezno mijenjaj svaki puta...

 

Neznam jel ti pametno stavljati 15w40 koje je mineralno ulje u tvoj motor... Radije koristi za ove kratke intervale neko najjeftinije 10w40 ulje koje možeš naći...

Link to comment
Share on other sites

Mislio sam 5w40 stavljat na kraju... A nije da je napocetku najbolje mineralno zbog jaceg trenja?

 

Prvi put sam i mislio da nema nekog smisla novi filter, pogotovo posto je ovaj relativno nov.

 

Di ste forumski mehanicari koji ste radili vise generalki :)

Link to comment
Share on other sites

5w40 sam i mislio "na kraju"...

 

Uglavnom sam nasao to da se ide s mineralnim na pocetku i vise izmjena. Decko koji mi radi generalku kaze da je mislio odmah stavit ulje koje bi i nakon razrade islo (10w40) i prvu izmjenu nakon 200tinjak km. A znam da se uglavnom prica da prvo treba mineralno i prije prva izmjena... Kaze da moze i tako, ali da kao nema bas potrebe. Pa reko da pitam za svaki slucaj...

Link to comment
Share on other sites

O kojem je konkretno motoru riječ?

Neznam za kosooke al konkretno V.A.G grupa nezahtjeva toliko radnji nakon polu-generalke. Dovoljno je prvo ulje izmjenit nakon 1000km i dalje po servisnim intervalima. (Naravno uz nize okretaje)

Eto konkretno sam mjenjao karike-i leteće ležajeve na VW 2.0TFSI motoru (tvornička greška ispravljena pod garancijom) i tu nema toliko filozofije svako koliko izmjenit ulje te koje nalit. Pogotovo sto suvremeni motori traze ulje koje podrzava određenu specifikaciju.

Prvo mjenjanje ulja ispod 1000km mislim da nema veze...Ipak toliko strugotina nemoze i nesmje biti. Jedino ako mestar neopere sve djelove.

Uostalom tu je uljni filter :)

 

Otac je napravio xxx što generalki što polugeneralki i nikad nikakvih problema sem ako su djelovi nabavljani od strane mušterije (pretezno il je do loše kvalitete materijala novih djelova il do vecih odstupanja prilikom busenja bloka)

Link to comment
Share on other sites

Auto tj masina je swift GTI.

 

A onda cu brijem ici na nesto izmedu, recimo:

 

0-50tak km mineralno 15w40

50-1000km neki polu sint 10w40

1000- 5w40

 

Kaj kazete?

 

Moze odmah neka preporuka za 5w40 ulje (mozda cak bolje polu-sint nego sint) za japanca koji se vrti puno :)

Link to comment
Share on other sites

Ja san na alfi svaki puta kad sam je slaga(dosad 3 puta,uvik nakon sezone je raskopan)prvo paljenje 15W40,da dihne temperaturu,pa vani,onda opet 15W40 par đireva pa opet vani,onda opet 15W40 i razrada po sistemu gore navedenom,gas do 4-5000 pa koćenje motorom,tako do nekih 400-500km i onda bi diza lagano preko 5000 ali da turbo ne stvara tlak,skoro u potlaku,nako 800-900km Motul 300V 15w50 i gas,svaki put je super auto radija,nikad nije dimija,nije trošija ulje iako je motor max opterečen!

Inače sam interval izmjene ulja ima 50-100km pošto se ne vozim puno po cesti,nego samo utrke,neki mi govore da sam lud,ali ulje izgori kod takvih opterećenja iako uvik bude čisto!

E i svaku izmjenu bi radija navečer tako da se do jutra cidi u garaži ulje,izađe sigurno bar još 2 deca kap po kap:naughty:

Link to comment
Share on other sites

Samo ti mjenjaj ulje... Nego, jel radiš bušenje cilindara, 1 specijala klipovi ili samo mijenjaš karike i leteće?

 

Koliko sam shvatio :lol: Pikse idu druge, neke malo rabljene, ali u dobrom stanju :huh: , klipovi su serijala prosli su 10k km, nadam se :lol: i navodno su ok. Sad ne znam bas to sa rabljenim piksama i serijala klipovima i karikama :huh: Pretpostavljam da se tu pikse onda ne mogu nis brusit nego kak je tak je? A nisu nove...

 

Obrada glave komplet. Nove brtve naravno...

 

 

Jebenica posto sam kupio generalno sreden motor prije nekih 6-7kkm :censored::censored::censored:

Link to comment
Share on other sites

Previse je tu price s tim izmjenama ulja.... vozi prvu iljadu pa promjeni. Nevrti makinu u visoke okretaje i to je to. Ako je sve sastavljeno po zanatu a djelovi kvalitetni.... onda tu nema zime.

 

ot: piksne... aha tu si cilindri izraženi sistemom košuljica il su pikse uprešane u blok?

Prije par dana sam šlajfao ventile na glavi od swikija GTI... uh.... Maleni osigurači i pipljav posao.... a ventilčići tanki kao čačkalica. Zanimljivo i trajno a izgleda krhko :)

Link to comment
Share on other sites

Kosuljice... Ali koja je uopce razlika izmedu kosuljica i piksi? Zar ne koriste ljudi to kao sinonime?

 

Neznam..meni je košuljica (rec cu to sto jednostavnije) cilindar koji je svaki zaseban u bloku te se moze vadit iz bloka. Jedino sto nevolim kod takvih motora to je brtvljenje ispod cilndara pa prilikom radova imate jednu brigu više a treba onda i mjerit svaki cilindar zasebno (visinu)

 

Piksne su ubiti čahure koje se uprešavaju u blok (cilindre) a to se pak nemoze napravit ručno kao izmjena košuljca.

Link to comment
Share on other sites

Milju km lagano... Ne preko 3k okretaja.

 

Izmjena ulja...

 

Autocesta... 5. gang i par puta od 2k do 5k pod punim gasom da sjednu karike do kraja.

 

Amen.

 

 

Kakvi bakrači sa 100 izmjena? Nije to nuklearna fizika.

Prvih soma mineralno da karika sjedne u utore cilindra i nekon toga gasss...

 

Več par motora svojih tako složio i nikad problema.

Link to comment
Share on other sites

A jebat ga sad :) Mislim da se pricalo o kosuljicama :D

 

 

 

Evo onda kompromis...

 

Sto kazete na ovako nesto :rofl:

 

0-100km mineralno 15w40

100-2000km polu sint 10w40

2000km- neki 5w40 polu sint ili sint...

 

Razrada tako da grijem auto neko vrijeme na leru (bar dok je mineralno), lagana voznjica dok se ne zagrije na radnu, onda od recimo 2-4k ubrzanja s pol gasa i kocenje motorom pa lagano dizat do recimo 2k-5k i s vise gasa. S hladenjem (laganom voznjom) izmedu.

 

to za ovih prvih 50tak km. A kasnije samo vozit s dosta slatanja, ne preko recimo 5k, puno kocenja motorom i tako to...

 

Kaj kazete :huh:

Link to comment
Share on other sites

Previše filozofije. Motor je rađen za civilnu uporabu.. dakle nije neki vulgaris projekt koji ima xxx konja i visokih tlakova i temperatura te ga se nece samo koristiti u režimu rada kad ima najvecu maximalnu snagu.

 

Još ako je cilindar ostao isti (nije busen,nisu nove piksne) onda je vec dosta glatak tako da je to s prilagodbom karika jos jednostavnije.

Edited by WD40
Link to comment
Share on other sites

METHOD 1: Endyn Way

 

0-200 miles ( 0-325 km ) : Try to keep the highest rpm under 3000 rpm. Every 15-20 miles, zing the engine to 4500 rpm in first and occasionally in second gear.

 

201-400 miles ( 326-650 km ): Try to keep the revs limited to 3500 rpm. Raise the "zing" rpm to 5500 with the same frequency as above.

 

 

401-600 miles ( 651-970 km ) : Go to 4000 rpm for driving limit. Raise the "zing" to 6000 - 6500 rpm and include 3rd gear pulls, same frequency.

 

600-800 miles ( 971-1290 km ): 4500 rpm driving limit. "Zing" it to 7000+ rpm and include partial 4th gear pulls.

 

800-1K miles ( 1291-1615 km ) : 5000 rpm limit with "zing" to 7500+ rpm with some pulls all the way through 4th and partial fifth gear pulls.

 

 

Now, don't misunderstand me on the zings. You don't HAVE to scream the engine religeously at the prescribed intervals. If you don't have the space to run the engine up in the selected gears, don't do it. Just know that you can, and IF the opportunity comes around lay into it. Don't over-do the procedure.

 

I recommend that the oil be changed at the 1K mile marker. If the plugs are looking good and if the compression's (and leak down numbers) good, switch to Mobil 1 for life. Use either 0-30, or 10-30.

 

After the oil change, you might want to reset the valves and from that point on, drive it the way you'd normally run it.

 

 

 

 

METHOD 2: 2000 NIRA Comp4 Class Champion, Stephen Sakai's Way

 

 

 

1: Let the motor idle for about 30 minutes then change the oil.

 

 

Then take it out and road test for short distances until you reach about 100 miles. Then change the oil again.

 

Once you reach about 100 miles it should be broken in by then. Change the oil at 250, 500 and 1000 and then normal from then on. If you are scared you can wait until 500 miles before you start beating on it.

 

2: With respect to breaking in new cams : As long as you lubricated the cams properly on installation, there is no real break-in procedure.

 

 

 

 

METHOD 3: Ken Wood's (from Temple of VTEC's FAQ Section) Way

 

1. Use regular oil, not synthetic, during break-in.

 

2. When you first start it up, let it COMPLETELY warm up, not just kinda warm, all the way warm.

 

3. While it's still hot, check and see if the head needs to be

retorqued.

 

4. Check the timing again, as well as the valve adjustment.

 

5. Very slowly and using the lowest rpms as possbile get to about

65mph. Put the car in 4th gear. The coast, in neutral, to about 30.

 

6. Go from 30 to 65, in 4th gear about 20 times. This allows the rings

to seat, so do it right, and do it 20 times.

 

7. Drive EASY for about 150 miles. Change the oil. Still just the

regular oil.

 

8. Drive easy for another 150 miles. Change the oil again. Still just

the regular oil.

 

(I realize that steps 7 and 8 say the same thing. Do it twice)

 

9. Drive it kinda easy (no trips to redline) for another 1500 miles.

 

10. Change the oil again. Now you can use the expensive synthetics if

you want to.

 

11. After that, the motor is pretty much broken in, so "go run the dang

thing to see how fast it is!!!!".

Link to comment
Share on other sites

Svi oni govore slično. Ja sam ti napisao metodu hard-soft brakein. Koju sam primijenio na 2 polugeneralke i motori ne dime... Iako je onaj što je sad kod Vekija dimio skoro prvih 2000km...

 

Znači vrlo je bitno malo naglije razraditi karike, a opet ne pregrijati cilindre ili karike ili leteće ležajeve...

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...