Jump to content

radilica laksa ili teza, zamasnjak takoder; turbak?


Recommended Posts

2 pelepelezg, jasno je da sve treba imati što manju masu, uključujući i zamašnjak, jer nećeš očekivati da nabrijani auto bude ugodan i bez trzaja, nećeš kretati na temelju energije akumulirane u teškom vrtećem zamašnjaku, nego ćeš snagu za pokretanje dozirati gasom i pokretati masu auta pri nekim nekim višim okretajima gdje će biti velika snaga i moment motora.

 

a ova cijela priča itekako ima veze jer mase moraju biti međusobno uparene prema točnoj matematici... možda se nekima koji slaganje motora doživljavaju poput lego kockica ovo čini kao pretjerivanje, ali sva ljepota i jest u preciznosti jer, za boga miloga, pa cilj je stvoriti što više energije a ne ju bacati u nepotrebne vibracije koje su čisti gubitak i umaranje komponenti...

 

sretno s slaganjem!

Edited by StankecE30
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 88
  • Created
  • Zadnji odgovor

Top Posters In This Topic

ajd da i ja probam jedan pametan napisati :D

 

 

i sad recimo da sam ja jedan od onih majstora kojima je normalno skinut 2 mm čela klipa, uzet brusilicu i skinut pola radilice itd, znači složim si motor kak mislim da je dobro.

 

kak i ko to sve može izbalansirati? kak se to radi?

Link to comment
Share on other sites

a ti jos nisi razradio motor, pa sto se onda sekiras sto i kako?

i da ti odgovorim na pitanje,

pretpostavimo da nitko nije dovoljno glup da fleksericom skida masu sa radilice (al pretpostavka je majka svih zajeba, zar ne)

Link to comment
Share on other sites

2 pelepelezg, jasno je da sve treba imati što manju masu, uključujući i zamašnjak, jer nećeš očekivati da nabrijani auto bude ugodan i bez trzaja, nećeš kretati na temelju energije akumulirane u teškom vrtećem zamašnjaku, nego ćeš snagu za pokretanje dozirati gasom i pokretati masu auta pri nekim nekim višim okretajima gdje će biti velika snaga i moment motora.

 

a ova cijela priča itekako ima veze jer mase moraju biti međusobno uparene prema točnoj matematici... možda se nekima koji slaganje motora doživljavaju poput lego kockica ovo čini kao pretjerivanje, ali sva ljepota i jest u preciznosti jer, za boga miloga, pa cilj je stvoriti što više energije a ne ju bacati u nepotrebne vibracije koje su čisti gubitak i umaranje komponenti...

 

sretno s slaganjem!

 

Ali ti je stvar da s akumuliranom energijom mozes bolje krenuti jer mozes krenuti s nizih okretaja i imat ces manje proklizavanja. Cesto se na drag racu autim s laganim zamasnjakom zna dogoditi da auto ugasi(padnu okretaji ispod 300rpm i gotovo). A turob motor tak i onak je poslije prejak za prvu brzinu na fwd, pa mu to spremanje energije cak pomaze za trakciju(ne izvrti samo tako).

 

Npr ovo se dogodi kada krece auto s 7000rpm s laganim zamasnjakom, u prevodu kurac start

 

Kada krece s 5500rpm se ugasi motor.

 

Danijel je u svom imao olaksanu radilicu, remenice, zamasnjak i nije nikako mogao startati. Sada je serijska radilica, remenice ... i start je znacajno bolji.

Link to comment
Share on other sites

ajd da i ja probam jedan pametan napisati :D

 

 

i sad recimo da sam ja jedan od onih majstora kojima je normalno skinut 2 mm čela klipa, uzet brusilicu i skinut pola radilice itd, znači složim si motor kak mislim da je dobro.

 

kak i ko to sve može izbalansirati? kak se to radi?

 

Balansirati mogu ja, u našoj firmi se bavimo takvim stvarima. Kod rednih i boxer motora 4 i 6 cilindara, stvar je, ajmo reći jednostavnija jer sama izvedba radilice je takva da se sile kod rada motora poništavaju same po sebi, pa se takva radilica balansira sama, bez ikakvih utega na sebi (tzv. bobweight-i). Kod svih V-motora, motora sa 2, 3, 5 i dr. cilindara se radilice obavezno balansiraju sa utezima koji se montiraju na mjesta letećih ležajeva (to su ti bobweight-i), a njihova masa ovisi o masi pojedinih djelova motora (klip, mali i veliki dio klipnjače, ležajevi, karike, bolcna, osigurači, ulje itd...). Mi možemo balansirati i takve radilice

Link to comment
Share on other sites

Ali ti je stvar da s akumuliranom energijom mozes bolje krenuti jer mozes krenuti s nizih okretaja i imat ces manje proklizavanja. Cesto se na drag racu autim s laganim zamasnjakom zna dogoditi da auto ugasi(padnu okretaji ispod 300rpm i gotovo). A turob motor tak i onak je poslije prejak za prvu brzinu na fwd, pa mu to spremanje energije cak pomaze za trakciju(ne izvrti samo tako).

 

Npr ovo se dogodi kada krece auto s 7000rpm s laganim zamasnjakom, u prevodu kurac start

 

Kada krece s 5500rpm se ugasi motor.

 

Danijel je u svom imao olaksanu radilicu, remenice, zamasnjak i nije nikako mogao startati. Sada je serijska radilica, remenice ... i start je znacajno bolji.

neznam ja sam na fwd atmu kretao sa vecih okretaja bez ikakvog proklizavanja sa svim dijetalnim dijelovima u motoru

kad zavrsim granu cu napravit kretanje sa fwd turbom

 

ove price da ne radi auto na leru su vam smjesne

sa svim ekstra laganim dijelovima u motoru i 324° bregastom sa velikim preklopom auto radi na leru ko i svaki serijski

 

ako se vec ne dobije kad se olaksa radilica, kad se olaksa i napravi knif oblik sigurno se gubi manje snage jer se smanji trenje koje se inace događa kad radilica prolazi kroz ulje

Link to comment
Share on other sites

a da ne govorimo da je izračun za svaku konfiguraciju potpuno drugačiji redni 4 cilindra je drek, redni sa 6 gotovo da i ne vibrira za ljudsko osjećanje vibracija, v12 ne vibrira, bokser sa 6 je apsolutno savršen, neke nećemo spominjati, a ostali su drek na kvadrat...

 

 

Kad ste vec krenuli s vibracijama, redni sestak, bokser, V8, V10, V12 rulaju... Naravno i wankel ako cemo ga staviti u usporedbu...

 

Ima nesto o tome i na linku:

 

http://www.autozine.org/technical_school/engine/smooth1.htm

Link to comment
Share on other sites

neznam ja sam na fwd atmu kretao sa vecih okretaja bez ikakvog proklizavanja sa svim dijetalnim dijelovima u motoru

kad zavrsim granu cu napravit kretanje sa fwd turbom

 

ove price da ne radi auto na leru su vam smjesne

sa svim ekstra laganim dijelovima u motoru i 324° bregastom sa velikim preklopom auto radi na leru ko i svaki serijski

 

ako se vec ne dobije kad se olaksa radilica, kad se olaksa i napravi knif oblik sigurno se gubi manje snage jer se smanji trenje koje se inace događa kad radilica prolazi kroz ulje

 

Samo mala digresija: radilica NE prolazi kroz ulje.

Link to comment
Share on other sites

I kolko si imao 60feet s tim kretanjem?

BTW nitko ne kaze da ler nemoze biti na 800rpm, ali osjecas svako paljenje smijese s laganim zamasnjakom.

 

Molim te ne pricaj gluposti. Imam barem 25 automobila koji rade mirnije od tvornickig auta, a zamisli, svi sa laganim zamasnjacima. Pricas gluposti.

Link to comment
Share on other sites

4G63T motor iz eclipse, originalni zamasnjak 8.6kg, fidanzin alu zamasnjak 3.5 kg. Ler mi je na oko 650..

Razlika nebo i zemlja od originala.. Malo brze treba jedino saltat jer brze padaju i okretaji bez gasa posto je laksi zamasnjak.

Sto se tice vibracija, nista jace vibracije ne osjecam, cak su i balans stange izvadjene iz motora.

I alu remenica na radilci je takodjer gore koja je duplo laksa od originalne.

Edited by Gizmo
Link to comment
Share on other sites

neznam ja sam na fwd atmu kretao sa vecih okretaja bez ikakvog proklizavanja sa svim dijetalnim dijelovima u motoru

kad zavrsim granu cu napravit kretanje sa fwd turbom

 

ove price da ne radi auto na leru su vam smjesne

sa svim ekstra laganim dijelovima u motoru i 324° bregastom sa velikim preklopom auto radi na leru ko i svaki serijski

 

ako se vec ne dobije kad se olaksa radilica, kad se olaksa i napravi knif oblik sigurno se gubi manje snage jer se smanji trenje koje se inace događa kad radilica prolazi kroz ulje

 

a gle, neke stvari strucnjacima nemos objasnit...

referirat cu se opet na svoj post #27 iz ove teme,

 

2kg zamasnjak, aluminijske klipnjace, ajme bregaste (oce rec duration, lift, overlap ogroman)

na startu se ne gusi a auto je awd i tezak je ;)

60 ft za hr staze dobar 1.6x

ler normalan ne osjeca se svako "paljenje smjese"

 

al jbg, ovo je forum pa svak moze bit strucnjak i uvik je nesto drugo krivo...

Link to comment
Share on other sites

Molim te ne pricaj gluposti. Imam barem 25 automobila koji rade mirnije od tvornickig auta, a zamisli, svi sa laganim zamasnjacima. Pricas gluposti.

 

Potvrdio bi ovu izjavu.

Frend na 2332ccm motoru u crvenoj topchop vw bubi ima ler gas na oko 900 o/min ako se ne varam, a zamašnjak je mislim olakšan na nekih 3,5 kg.

Eventualno Kimi to može potvrditi jer je on to i slagao.

Link to comment
Share on other sites

Na turbaku fakat nema smisla olakšavanje zamašnjaka,osobito pretjerano.

 

Na NA recimo civicu sam imao umjesto 8.5kg serijale fidanzu mjerenu 3.8kg...razlika se je osječala i to minimalna recimo kod kočenja motorom.

 

Kod ubrzavanja se normalno osjeti puno bolje razvrtavanje,sa standard zamašnjakom su mi oretaji kod šaltanja padali na 5100,sa fidanzom cca 4900 i kod starta nikakvih problema nije bilo.

 

Pošto civic ima najefikasniji start uz malo proklizavanja pogonskih te kad ulovi prvu šaltaš,sa laganim zamašnjakom je proklizavao manje i krace te ubrzavao bolje

 

Puno življi karakter je imao,eventualno četvrta na dodavanje gasa je bio zeru slabiji pošto je ipak zamašnjak samo spremnik kinetičke energije to je i logično

 

Mogu komotno reci da se na NA više dobije nego izgubi,dok za turba ne bi mogao reci da ima tako nešto smisla.

 

 

Ler sa 8.5 vs 3kg po meni identičan 850okr

 

 

zanemarite samo grafove :)

 

http://www.vm-racing.com/magento/news/uzrokuje-li-olaksani-zamasnjak-gubitak-momenta/

Edited by Vucko
Link to comment
Share on other sites

Odavno sam vam napisao:

 

Stavite 450kg zamasnjak i vozite se besplatno. Samo ga zavrtite i on spremi energije za 2 dana djabe voznje.

 

To morate prodat proki pronalazacu!

 

 

:lol::lol:, a tek kad nam otkrije da 2+2 nisu 4 ...... bas radi na tom doktoratu s G-jem

 

 

jel mi netko od tih silnih strucnjaka moze odgovoriti kad se ta energija pohranjena u zamasnjak oduzeta kotacu vrati na utrci od 402m ?

 

i vozac obicno zeli svu energiju koju prenosi na podlogu imati pod kontorlom pedale gasa ili kocnice a ne zamasnjaka, tak da je los start krivnja slabog vozaca i strucnog mu inzenjera ...... :rofl::rofl:

Edited by Dominik
Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

Announcements


×
×
  • Create New...