bucooo Posted July 7, 2016 Share Posted July 7, 2016 Molim Vas za mišljenje jer sam više lud od cijele situacije i ispitivanja možda ovog, možda onog... priča ide ovako. motor je na novo složen prije cca 2000-2500 km. novi klipovi, karike, ventili, gumice, vodilice. sve je novo, obrađeno, provjereno i rađeno kod Ševrovića i Čukmana. auto do sad vozio normalno i po toplom i po hladnom. krenem prije 10 dana sa fićom za Rijeku. vanjska temp je između 35-40. vozim se normalno na 90-95 stupnjeva do Vrbovskog i u brdu skoči temp na 115 i auto zakuha. na čep od ekspanzione posude izbaci dosta vode i naravno krčka i u kileru i u ekspanzionoj. stanem, ohladim auto, dolijem tekućine i krenem dalje. za 5 km opet ista stvar. jedva nekako se uspijem dovuć do rijeke. skinemo glavu, dihtung baš i nije bog zna šta oštećen ni puknut a drugi ispušni kanal na glavi ispran. promijenimo dihtung i bez štelanja ventila (ne znam kolko je to ovog trena bitno), spustim se od Čavli do Grobnika i auto opet zakuha. na šlepi ga vratim u Zagreb. provjerim paljenje, razinu tekućine, vodenu pumpu, remenje i sve je ok i kako treba bit. razina ulja normalna i ulje skroz čisto. prekjučer vanjska temp oko 25 i auto opet nakon 20ak minuta rada digne na 110 ali voda ne krčka i auto "normalno" vozi. jučer vani oko 30, napravim dva kruga po Zaprešiću. temp oko 110 i u ekspanzionoj krčka voda i izbacuje sve van. skinem auspuh, drugi ispušni cilindar na glavi i dalje ispran. e sad, dal opet curi u njega ili se još uvijek nije stigao začađit poslije rijeke i promjene dihtunga to ne znam. skinem glavu, dihtung skroz normalan i ispravan. odnesem glavu kod čukmana sumnjajući da se prilikom portanja kanala negdje malo pretjeralo i da voda probija u taj ispušni cilindar. glava ispitana na 80 stupnjeva i sa 7 bara pritiska i kaže da je savršeno ispravna. klipovi i cilindri ovako na pogled izgledaju najnormalnije, a ispušna grana na tom drugom cilindru puna neke čađi i taloga (pretpostavljam da se radi o ulju?) molim vaše mišljenje i iskustva, šta bi moglo stvarat problem odnosno podizat temperaturu auta jer ja više nemam ideja! u međuvremenu sam saznao za CO2 ispitivanje rashladne tekućine al sam naravno svu tekućinu prije toga ispustio na cestu ispred garaže Link to comment Share on other sites More sharing options...
tcode Posted July 7, 2016 Share Posted July 7, 2016 Jeste ravnali blok? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bucooo Posted July 7, 2016 Author Share Posted July 7, 2016 (edited) zaboravio napisat... termostata nema, sve cijevi su protočne a sve 4 svjećice izgledaju jednako i uredno. @tcode - jesmo kad se slagao motor. misliš da postoji mogućnost da se nešto događa s blokom? još jedino da i njega izvadim i odnesem na provjeru Edited July 7, 2016 by bucooo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomica93 Posted July 7, 2016 Share Posted July 7, 2016 (edited) imam ti ja za ispitivanje co2 ako ces trebati, jer set je 450kn ako se dobro sjecam a jako malo toga ti treba kakvi frgići su gore, 2 dupla ili jedan? dali je u kanalu ulje ili voda za pocetak, ovaj sta je ispran? onakva garež može biti jedino od ulja(pretpostavljam da kroz ventil curi? edit sad vidim za termostat i nije mi jasan dio kako može imat tako visoku radnu temperaturu po otvorenoj cesti bez termostata? ako je tako bilo, nesto tu ne stima sa rashladnim sustavom Edited July 7, 2016 by Tomica93 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tcode Posted July 7, 2016 Share Posted July 7, 2016 Svakako bi ja provjerio blok. A zašto nema termostata? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bucooo Posted July 7, 2016 Author Share Posted July 7, 2016 termostat je skinut već odavno, upravo zbog boljeg hlađenja. ajmo ovak. kad je auto prvi put zakuhao, vani je bilo oko 40 i uspon je bio baš jeben. recimo da je to dovelo do kuhanja. jel moguće da je prilikom zakuhavanja sjebalo gumice ventila pa sad zapravo one stvaraju dalje problem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tcode Posted July 7, 2016 Share Posted July 7, 2016 Tko god ti je rekao da se motor bolje hladi bez termostata, napravio ti je medvjeđu uslugu. "with the thermostat closed the flow from the water pump is blocked and the smaller bypass and heater hose circuit cause an increase in pressure in the block and heads at highway speeds above the cooling system pressure held in by the cap.. this increases the boiling point of the coolant in the block and heads to stop the hot spots around the exhaust ports, exhaust valve seats and exhaust guides from boiling and causing steam bubbles that will rise and gather around the thermostat brass bulb. steam or air bubbles will not transfer enough heat to the wax pellet to overcome the massive spring pushing the thermostat closed.. once the coolant circulating inside the block and head has absorbed enough heat it will expand the wax and force the thermostat open slightly.. this will allow an exchange of hot coolant for cooler coolant into the block and heads.. when the cooler coolant cycles past the thermostat it closes.. this allows the hot coolant now stopped in the radiator to have the air flow cool it.. with electric fans they are operated with thermo switches.. or timed by the computer .. with fan clutches. those turn on and off with the changes in air temp coming off the radiator.. changing the bimetallic spring to divert silicone oil between the discs or not.. if a cooler thermostat that what the fan clutch was specified for is used.. the fan clutch won't engage til the thermostat has cycled several times and the coolant in the radiator is hotter than the closing temp of the thermostat. this causes a run away cooling system under some situations. when the thermostat is removed.. the coolant flow is so fast thru the cooling system that it does not build up mechanical pressure to increase the boiling point above the cap pressure... it also is too fast at some highway speeds and loads that the radiator cannot cool it properly.. so it gets hotter and hotter... but if you take your foot off the gas.. the engine speed drops.. the circulation slows.. the ram air thru the radiator cools the coolant in the radiator significantly.. when you get into the throttle again.. this much colder coolant gets into the HOT engine and causes it to contract.. this thermal cycling is more than some engines can handle.. head gasket failure.. cracked heads from these extra and rapid thermal cycling.. the exhaust ports and seats also take the brunt as hot spots there can boil and have run away thermal areas.. the head gaskets get crushed by the extra expanding areas.. since you can only crush a head gasket so far you will distort the cylinder head or deck surface. when it returns to normal temp.. there won't be enough clamping force on the head gasket.. compression and combustion will leak around these areas.." Link to comment Share on other sites More sharing options...
fire Posted July 7, 2016 Share Posted July 7, 2016 CO2 se ispituje dok motor radi, ne naknadno. Link to comment Share on other sites More sharing options...
riceburner Posted July 7, 2016 Share Posted July 7, 2016 Tko god ti je rekao da se motor bolje hladi bez termostata, napravio ti je medvjeđu uslugu. :thumbsup: vratit termostat, dobro sve odzracit i pregledat komplet sustav... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doktor Posted July 7, 2016 Share Posted July 7, 2016 Termostat obavezno vrati, kut paljenja naštimat sa stroboskopom da budeš siguran. Link to comment Share on other sites More sharing options...
francuz Posted July 7, 2016 Share Posted July 7, 2016 + plati pivo Tcodeu jer ti je popravio auto preko foruma Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vucko Posted July 7, 2016 Share Posted July 7, 2016 (edited) Kad termostata nema nikako ne bi smjelo dolazit do pregrijavanja auta,nije uopce bitno jel uspije se pritisak u sistemu od 1,1 bar napravit vec je jedino pitanje kako uspije uopce auto ako je dobro odzračen u voznji bez termostata dici temperaturu do točke zakuhavanja. Po meni sistem hlađenja je ili loše izveden ili neadekvatan jer i prije nego je prvi put zakuhao je dizao temperaturu više od normalnog. koliko protoka zraka ima uopce kroz taj njegov orginalni kiler? Edited July 7, 2016 by Vucko Link to comment Share on other sites More sharing options...
riceburner Posted July 7, 2016 Share Posted July 7, 2016 (edited) Kad termostata nema nikako ne bi smjelo dolazit do pregrijavanja auta, kod starog tipa motora di ventilator ovisi o broju okretaja motora ima itekako veze, kod novijih sa elektroventilatorima bi jos i moglo proci... Po meni sistem hlađenja je ili loše izveden ili neadekvatan isto moguce, a ficek ne voli ljeto bas :thumbsup: Edited July 7, 2016 by riceburner Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomica93 Posted July 7, 2016 Share Posted July 7, 2016 (edited) Kad termostata nema nikako ne bi smjelo dolazit do pregrijavanja auta,nije uopce bitno jel uspije se pritisak u sistemu od 1,1 bar napravit vec je jedino pitanje kako uspije uopce auto ako je dobro odzračen u voznji bez termostata dici temperaturu do točke zakuhavanja. Po meni sistem hlađenja je ili loše izveden ili neadekvatan jer i prije nego je prvi put zakuhao je dizao temperaturu više od normalnog. slazem se s ovim u potpunosti ovo sta si kopirao tcode, mi nema bas smisla jer voda konstantno cirkulira i jednostavno ne dopušta motoru da se ugrije pošteno (voda ne dolazi u intervalima da malo preuzima toplinu pa malo ne po tome bi svako ugrijavanje motora do radne temperature dovelo do kvara na dihtungu glave), i termostat stvara tlak? termostat je gotovo uvijek otvoren, i on ograničava protok same tekućine stoji da se mrvicu povisi tlak između vodene pumpe i termostata(slicna prica ko uljna pumpa i by pass valve) i naravno time povisuje temp vrelišta oko motora i ne dolazi do kuhanja odnosno ne odzračenosti motora, ne bi se baš složio da je baš jako odgovoran za tlak oko samog motora već sama temperatura tekućine koja zagrijavanjem ekspandira, odnosno volumen tekućine se povećava a volumen prostora u kojem se nalazi ostaje gotovo isti, jer se metali puno puno manje šire naspram tekućina. edit - kad bolje razmislim moguće je upravo to da prilikom opterećenja kad se više zagrije motor, voda počne ključati i dolazi do neodzračenosti ali i dalje na otvorenoj temperatura ne bi smjela biti preko 60-70 stupnjeva ako i tolko laganom vožnjom znaci problem: manjak termostata + ne adekvatni rashladni sustav edit 2- sad vidim da imaš žuti ventilator koji je plastičan prijatelju sam mijenjao i stavljao stariju verziju- aluminijski i time je dobio puno bolje hlađenje, odnosno flow ventilatora Edited July 7, 2016 by Tomica93 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Žile Posted July 7, 2016 Share Posted July 7, 2016 Ja sam imao jednu glupu situaciju pa možda pomogne i ovo mišljenje. Uzeo sam bio motor sa malo km ali je dugo stajao i naravno čista voda je bila u sustavu. Stvorilo se pun klinac kamenca. Stavio novi termostat, nova crijeva, provjeravao glavu...ma sve živo. I na kraju su ti jebeni kamenčići pravili problem. U određenom trenutku ih se nakupi, auto digne temp i izbaci vodu van...i tako se zajebavao sve dok nisam promijenio hladnjak...nakon toga nikad problema više. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joo Posted July 7, 2016 Share Posted July 7, 2016 a jedno glupo pitanje, ti imas ventilator na fici koji puse kroz kiler? Da nije okrenut naopako, tj umjesto da puse, on odvlaci zrak? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lovre Posted July 7, 2016 Share Posted July 7, 2016 Dali je cep "kilera" na najvisoj tocki rashladnog sustava? Tj. ne znam kod fice di se nalazi tlacni cep koji odredjuje tlak i odljev vode u ekpanzionu posudu? Ja sam ima situaciju kad sam mjenja kiler za "aftermarket" da je bia nizi par cm pa mi se sustav nije "odzraciva" ispravno. U motoru ce se uvik stvorit kotspot di ce voda potencijalno zakuhat i stvorit mjehuric zraka i onda je bitno da se taj zrak skupi kod cepa kilera i ode u expanzionu posudu kad se sustav zagrije... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vucko Posted July 7, 2016 Share Posted July 7, 2016 Taj njegov i onako ventilator stalno vuče zrak tak da opet čudno da se uspije zagrijat tako motor pod uvjetom da je ispravan hladnjak. Ventilator na fici čibni mi se da vuce zrak kroz hladnjak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nix Posted July 7, 2016 Share Posted July 7, 2016 Nisam gledao slike od motornog prostora da li si ostavio onaj lim kod hladnjaka ispod auta što usmjeruje zrak? Hlađenje na ficeku ne funkcionira bez njega tj. Nema strujanja zraka kroz hladnjak... Link to comment Share on other sites More sharing options...
riceburner Posted July 7, 2016 Share Posted July 7, 2016 kolko mene sjecanje sluzi, a ficeka ne vozim vec 18 godina ventilator GURA topli zrak prema kabini (zimi za grijanje) i ljeti je ona dole klapna kaj se otvori i gura topli zrak dole ispod auta... Link to comment Share on other sites More sharing options...
bucooo Posted July 7, 2016 Author Share Posted July 7, 2016 imam i taj lim ispod hladnjaka i onu klapnu koja usmjerava vrući zrak. ventilator na fići puše kroz hladnjak i gura vrući zrak u kabinu i na tu klapnu ispod auta koja onda odvodi zrak dalje od pumpe. tako da što se tog dijela tiče, sve je kako treba bit. što se tiče termostata, kod fićeka upravo on i dovodi do zagrijavanja pa ga uglavnom svi skidaju. zato i dalje smatram da kod mene nešto drugo radi problem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nix Posted July 7, 2016 Share Posted July 7, 2016 Ok onda to mi prvo palo na pamet kolega ima ficeka pa je imao problem nije vratio lim ispod ventilatora pa ga je zajebavalo... Ako je motor zatvoren limom i ako imas tu klapnu a i dalje se pregrijava... Kolege mi imaju ficeke i serijski su se pregrijavali kaze da probas stavit manju remenicu na vodenu pumpu pase od VW od serva da ventilator i pumpa brze vrte... I pumpu od ficinog kombija Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vucko Posted July 7, 2016 Share Posted July 7, 2016 Sistem hladnjaka takav očigledno onda djeluje manjkav vec za serijski motor za zatvorenom haubom jer ako je hauba otvorena vec samo vrtloženje zraka u motornom prostoru smanjuje količinu zraka dostupnu za protjerat kroz kiler. Iskreno ja bi promjenio smjer vrtnje ventilatora i zatvorio ventilator bočno da bolji potlak radi i eventualno dodao tanki spal ventilator da tjera zrak kroz kiler,dakle prema nazad , amozda i zamjenio kiler. Jesi uopce siguran da je kiler ispravan? Fakat je čudno da se i uz hladnjak ulja koji je velik uspije motor toliko zagrijavat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bucooo Posted July 7, 2016 Author Share Posted July 7, 2016 sve to već imam problem je što sam na 30 stupnjeva vanjske temp isao u crikvenicu i sve je bilo normalno, a sad i na 25 auto zakuha Link to comment Share on other sites More sharing options...
bucooo Posted July 7, 2016 Author Share Posted July 7, 2016 @vucko - narucio sam sad tanki ventilator koji izvlaci zrak i drugaciju pumpu vode ali se bojim da cu s tim spustit temp motora ali da necu rijesit problem, jer ponavljam, ako je na 30 stupnjeva dosao do crikvenice bez ikakvih problema, zašto onda sad na 25 kuha nakon dva kruga po zapresicu a u medjuvremenu nije nista dirano ni mijenjano. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now